Właścicielem Serwisu Internetowego jest STOWARZYSZENIE SPORTOWE KLINCZ reprezentowane przez Rafała Maciaszka, wpisane do KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy, posiadający: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Wesoła 51, 25-636 Kielce, NIP: 6572943154, REGON 38253912500000, adres poczty elektronicznej: [email protected] oraz numer telefonu kontaktowego: +48 514 514 051 (dalej jako: „Usługodawca”).
Regulamin skierowany jest do wszystkich osób korzystających z Serwisu Internetowego, chyba że dane postanowienie stanowi inaczej. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek praw Konsumentów, jak również Przedsiębiorców na Prawach Konsumenta przysługujących im na mocy bezwzględnie wiążących przepisów prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo przysługuje tym przepisom.
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w Serwisie Internetowym w związku z realizacją postanowień niniejszego Regulaminu jest Usługodawca. Dane osobowe przetwarzane są w celach, przez okres i w oparciu o podstawy i zasady wskazane w polityce prywatności opublikowanej na stronie Serwisu Internetowego. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Usługodawcę w Serwisie Internetowym, w tym podstawy, cele i okres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania w Serwisie Internetowym plików cookies oraz narzędzi analitycznych. Korzystanie z Serwisu Internetowego jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze Serwisu Internetowego jest dobrowolne, z zastrzeżeniem wyjątków wskazanych w polityce prywatności (zawarcie Umowy oraz obowiązki ustawowe Usługodawcy).
Określenia użyte w niniejszym Regulaminie oznaczają:
WOOCOMMERCE.COM – strona internetowa prowadzona pod adresem internetowym https://woocommerce.com/ odpowiedzialna jest za udostępnienie systemu składania Zamówień i Rezerwacji oraz utrzymywanie Kont Klientów.
FORMULARZ KONTAKTOWY – interaktywny formularz dostępny w Serwisie Internetowym, który umożliwia Usługobiorcy nawiązanie kontaktu z Usługodawcą.
PRAWO AUTORSKIE – ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (Dz. U. Nr 24, poz. 83 ze zm.).
PRZEDSIĘBORCA NA PRAWACH KONSUMENTA – osoba fizyczna, dla której korzystanie z Serwisu Internetowego (w tym również zawarcie Umowy) jest związane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą, gdy z okoliczności wynika, że nie posiada to dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
KARNET – dokument elektroniczny stwierdzający prawo Klienta do wstępu do klubu sportowego Usługodawcy na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie oraz zgodnie z opisem danego Karnetu na stronach Serwisu Internetowego.
KLIENT – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; oraz (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; – zawierająca lub zamierzająca zawrzeć Umowę z Usługodawcą.
KODEKS CYWILNY – ustawa Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.).
KONTO, PANEL KLIENTA – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym WOOCOMMERCE.COM, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o aktywnych Karnetach, zawartych Umowach, a także dokonanych Rezerwacjach.
KONSUMENT – osoba fizyczna, dla której korzystanie z Serwisu Internetowego (w tym również zawarcie Umowy) nie jest związane bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
NEWSLETTER – elektroniczna usługa dystrybucyjna świadczona przez Usługodawcę za pośrednictwem poczty elektronicznej e-mail, która umożliwia wszystkim korzystającym z niej Usługobiorcom automatyczne otrzymywanie od Usługodawcy treści kolejnych edycji newslettera zawierającego informacje o nowościach i promocjach w Serwisie Internetowym.
REGULAMIN – niniejszy regulamin Portalu Internetowego.
PRAWO AUTORSKIE – ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. (Dz. U. Nr 24, poz. 83 ze zm.).
REGULAMIN – niniejszy regulamin Serwisu Internetowego.
REZERWACJA – zgłoszenie przez Klienta zamiaru udziału w Zajęciach w jednym z terminów podanych na stronie Serwisu Internetowego.
SERWIS INTERNETOWY, SERWIS, KLINCZKIELCE.PL– serwis internetowy prowadzony przez Usługodawcę i dostępny pod adresem internetowym KLINCZKIELCE.PL
UMOWA – umowa sprzedaży Karnetu zawierana między Klientem i Usługodawcą za pośrednictwem Serwisu Internetowego.
USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługi świadczone drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorców za pośrednictwem Serwisu Internetowego zgodnie z Regulaminem.
ZAJĘCIA – zajęcia organizowane przez Usługodawcę dla Klientów, których tematyka i program określone są szczegółowo na stronach Serwisu Internetowego. Warunkiem udziału w Zajęciach przez Klienta jest uprzednia Rezerwacja miejsca na Zajęciach w dostępnym terminie.
USŁUGOBIORCA – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; oraz (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; – korzystająca albo zamierzająca korzystać ze strony Serwisu Internetowego oraz Usług Elektronicznych.
USŁUGODAWCA – STOWARZYSZENIE SPORTOWE KLINCZ reprezentowane przez Rafała Maciaszka, wpisane do KRS prowadzonego przez Sąd Rejonowy, posiadający: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: ul. Wesoła 51, 25-636 Kielce, NIP 6572943154, REGON 38253912500000, adres poczty elektronicznej: [email protected] oraz numer telefonu kontaktowego: +48 514 514 051
USTAWA O PRAWACH KONSUMENTA – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827 ze zm.).
ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio do zakupu Karnetu od Usługodawcy.
Usługobiorca obowiązany jest do korzystania z Serwisu Internetowego zgodnie z jego przeznaczeniem oraz niniejszym Regulaminem, w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Usługodawcy, innych Usługobiorców oraz osób trzecich. Usługobiorca obowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym. Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym. Usługobiorcy zabrania się wykorzystywania Serwisu Internetowego do przesyłania niezamówionych informacji handlowych (spam). Usługobiorca obowiązany jest także nie podejmować działań, które mogą zakłócić prawidłowe funkcjonowanie Serwisu Internetowego, w tym również wyrządzić szkody po stronie Usługodawcy.
Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym Serwisu Internetowego, którym posługuje się Usługodawca: (1) komputer, laptop, tablet lub inne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu; (2) dostęp do poczty elektronicznej; (3) przeglądarka internetowa w aktualnej wersji: Mozilla Firefox, Opera, Google Chrome, Safari lub Microsoft Edge; (4) zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024×768; (5) włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript.
Usługodawca przestrzega art. 14 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.), zgodnie z którym: nie ponosi odpowiedzialności za przechowywane dane ten, kto udostępniając zasoby systemu teleinformatycznego w celu przechowywania danych przez usługobiorcę nie wie o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności, a w razie otrzymania urzędowego zawiadomienia lub uzyskania wiarygodnej wiadomości o bezprawnym charakterze danych lub związanej z nimi działalności niezwłocznie uniemożliwi dostęp do tych danych.
W Serwisie Internetowym znajdują się odnośniki przekierowujące do strony internetowej WOOCOMMERCE.COM zapewnia Usługodawcy techniczną obsługę Zamówień, Rezerwacji oraz umożliwia prowadzenie i rejestrację Kont Klientów. Korzystanie z tych usług i funkcjonalności odbywa się na zasadach wskazanych w poniższym Regulaminie, z uwzględnieniem postanowień regulaminów obowiązujących użytkowników systemu WOOCOMMERCE.COM. Korzystając z powyższych usług w celu zawarcia Umowy z Usługodawcą, Usługobiorca/Klient obowiązany jest zapoznać się oraz przestrzegać warunków świadczenia usług przedstawionych w regulaminie WOOCOMMERCE.COM. Niniejszy Regulamin dotyczy wyłącznie warunków zawarcia Umowy z Usługodawcą i pozostaje bez wpływu na odpowiedzialność WOOCOMMERCE.COM za działanie jego usług i funkcjonalności. W przypadku, gdyby postanowienia niniejszego Regulaminu kolidowały z warunkami regulaminu WOOCOMMERCE.COM, pierwszeństwo stosowania przysługuje odpowiednim postanowieniom regulaminu WOOCOMMERCE.COM.
Serwis Internetowy umożliwia zawarcie Umowy między Klientem i Usługodawcą, której przedmiotem jest zakup Karnetu, Produktu.
Szczegółowe informacje o dostępnych Karnetach, Produktach, w tym ich ceny, czas trwania Umowy między Klientem i Usługodawcą, obowiązujące limity itd. podane są na stronach Serwisu Internetowego w opisie danego Karnetu.
Ceny Karnetów i Produktów uwidocznione na stronach Serwisu Internetowego podane są w złotych polskich. O łącznej cenie wraz z należnymi podatkami, a także o innych możliwych opłatach – a gdy nie można ustalić ich wysokości, co najmniej o obowiązku ich uiszczenia – Klient jest informowany najpóźniej przed złożeniem Zamówienia, w tym również w chwili wyrażenia woli związania się Umową.
Zakup Karnetu, Produtku następuje po uprzednim złożeniu Zamówienia przez Klienta. Składanie Zamówienia jest dostępne po utworzeniu Konta Klienta.
Składanie Zamówień odbywa się w systemie WOOCOMMERCE.COM zgodnie z warunkami obowiązującymi w WOOCOMMERCE.COM. Żadne postanowienie niniejszego Regulaminu nie ma na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek postanowień regulaminu WOOCOMMERCE.COM.
Złożenie Zamówienia wymaga wybrania przez Klienta interesującego go Karnetu, Produktu, a następnie niezwłocznego dokonania płatności za Zamówienie. W przeciwnym razie sesja płatności wygaśnie – Zamówienie nie dochodzi wtedy do skutku, a Klient może ponowić zakup w taki sam sposób jak za pierwszym razem.
Klient może skorzystać z płatności elektronicznych lub kartą płatniczą za pośrednictwem serwisu PayU.
Obsługą płatności elektronicznych i kartą płatniczą zajmuje się zewnętrzny dostawca usług płatniczych, tj. spółka PayU.
W zależności od wybranego Karnetu, zawarcie Umowy między Klientem i Usługodawcą możliwe jest na czas określony lub nieokreślony.
W przypadku Umowy na czas określony, Klient obowiązany jest do dokonywania płatności przez cały okres trwania Umowy.
W przypadku Umowy na czas nieokreślony, Klient obowiązany jest do dokonywania płatności do czasu rezygnacji z Umowy. Klient ma prawo rezygnacji z Umowy z zachowaniem terminów wypowiedzenia wynikających z opisu Karnetu. W razie braku odmiennych zastrzeżeń, przyjmuje się, że termin wypowiedzenia wynosi 1 miesiąc ze skutkiem na koniec okresu rozliczeniowego.
Płatności dokonywane są cyklicznie na początku każdego okresu rozliczeniowego. W razie braku innych informacji w opisie Karnetu, przyjmuje się, że okresem rozliczeniowym Umowy jest 1 miesiąc – począwszy od daty zakupu Karnetu.
Usługodawca może również udostępniać Karnety z płatnością jednorazową. Klient obowiązany jest wtedy do dokonania płatności z góry za cały okres trwania Umowy.
Zakupiony Karnet zostaje udostępniony Klientowi w postaci elektronicznej w Panelu Klienta, nie później niż w ciągu 24 godzin od chwili uznania rachunku rozliczeniowego Usługodawcy w serwisie PauU
Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy następuje poprzez (1) udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Serwisu Internetowego oraz (2) przesłanie Klientowi wiadomości e-mail z potwierdzeniem przyjęcia Zamówienia do realizacji. Treść Umowy jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie teleinformatycznym Serwisu Internetowego.
Maksymalny czas realizacji zamówienia od momentu otrzymania płatności do przekazania do wysyłki bądź wygenerowania karnetu to 7 dni roboczych.
Maksymalny czas realizacji zamówienia od momentu otrzymania płatności do przekazania do wysyłki zakupionych gadżetów/odzieży czy sprzętu to 7 dni roboczych.
Klient, korzystając z Karnetu, obowiązany jest do przestrzegania wewnętrznych regulaminów i zasad korzystania z klubu sportowego Usługodawcy.
Klient, który posiada ważny Karnet, ma prawo udziału w Zajęciach.
Składanie Rezerwacji odbywa się w systemie WOOCOMMERCE.COM zgodnie z warunkami obowiązującymi w WOOCOMMERCE.COM. Żadne postanowienie niniejszego Regulaminu nie ma na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek postanowień regulaminu WOOCOMMERCE.COM.
Zajęcia organizowane są przez Usługodawcę zgodnie z terminarzem i programem zajęć dostępnym na stronach Serwisu Internetowego. Usługodawca dokłada należytej staranności, aby Zajęcia prowadzone były w sposób rzetelny oraz zgodnie z obowiązującymi standardami.
W celu złożenia Rezerwacji, Klient powinien zalogować się do Panelu Klienta w WOOCOMMERCE.COM, na którym posiada ważny Karnet. Złożenie Rezerwacji następuje po wybraniu terminu interesujących Klienta Zajęć, pod warunkiem otrzymania zwrotnego potwierdzenia Rezerwacji od Usługodawcy.
Usługodawca potwierdza przyjęcie Rezerwacji poprzez przesłanie stosownej wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej przypisany do Konta Klienta. Z chwilą potwierdzenia Rezerwacji, staje się ona wiążąca dla Klienta i Usługodawcy.
W przypadku Karnetu z limitem wstępów na Zajęcia, każda dokonana Rezerwacja pomniejsza aktualny limit Zajęć dostępnych w ramach Karnetu Klienta. Klient nie może złożyć więcej Rezerwacji niż ilość Zajęć pozostałych mu w ramach posiadanego Karnetu.
Klient ma prawo do anulowania Rezerwacji terminu, z zastrzeżeniem, że zgłoszenie woli anulowania Rezerwacji powinno zostać dokonane z poziomu Panelu Klienta lub zgłoszone Usługodawcy najpóźniej 2 godziny przed terminem Zajęć. W razie dochowania terminu, o którym mowa w zdaniu poprzednim, Zajęcia z anulowanej Rezerwacji zostają przywrócone na Karnet Klienta.
W przypadku braku możliwości przeprowadzenia Zajęć w ustalonym terminie z przyczyn leżących po stronie Usługodawcy (np. spowodowanych chorobą osoby prowadzącej itd.), Usługodawca zobowiązuje się do zapewnienia organizacji zajęć w innym uzgodnionym z Klientem terminie. O przewidywanych zmianach Usługodawca zobowiązuje się poinformować Klienta niezwłocznie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres Klienta lub przesłanie wiadomości SMS pod podany numer telefonu.
Klient, zapisując się na Zajęcia, zapewnia tym samym Usługodawcę, że nie istnieją żadne znane mu przeciwwskazania zdrowotne dla udziału przez niego w Zajęciach. Klient obowiązany jest niezwłocznie powiadomić Usługodawcę o zaistnieniu jakiejkolwiek zmiany, która może stanowić przeszkodę dla dalszego udziału Klienta w Zajęciach. Usługodawca zachowuje należytą staranność, aby Zajęcia prowadzony były w sposób bezpieczny dla wszystkich Klientów. Klient, przed udziałem w zajęciach, powinien jednak rozważnie ocenić swoją sprawność fizyczną oraz stan zdrowia, a w razie jakichkolwiek wątpliwości skonsultować się z lekarzem lub innym specjalistą.
Żadne postanowienie niniejszego punktu 4. Regulaminu nie ma na celu wyłączać ani ograniczać bezwzględnie wiążących praw ustawowych Klienta będącego Konsumentem, jak również Przedsiębiorcą na Prawach Konsumenta, szczególnie w zakresie reklamacji nienależycie spełnionego świadczenia albo prawa odstąpienia od Umowy zawartej na odległość.
Konto Klienta utworzone jest poza Serwisem Internetowym w systemie WOOCOMMERCE.COM zgodnie z warunkami obowiązującymi w WOOCOMMERCE.COM. Żadne postanowienie niniejszego Regulaminu nie ma na celu wyłączać ani ograniczać jakichkolwiek postanowień regulaminu WOOCOMMERCE.COM.
Konto wymagane jest dla składania Zamówień i Rezerwacji przez Klientów.
Korzystanie z Konta możliwe jest nieodpłatnie przez czas nieokreślony.
Klient obowiązany jest do bieżącej aktualizacji swoich danych podanych w ramach Konta w razie ich zmiany.
Klient obowiązany jest utrzymać dane dostępowe do Konta w tajemnicy przed osobami trzecimi. Klientowi zabrania się udzielania dostępu do Konta innym osobom, w tym poprzez najem lub użyczenie.
Usługodawca zastrzega sobie prawo zawieszenia, a w ostateczności usunięcia Konta Klienta w następujących przypadkach:
gdy Klient w sposób rażący lub uporczywy narusza którykolwiek punkt niniejszego Regulaminu;
gdy Klient zalega z jakimikolwiek wymagalnymi płatnościami na rzecz Usługodawcy;
gdy działania danego Klienta naruszają renomę Usługodawcy lub Serwisu Internetowego;
gdy Klient składa fikcyjne Zamówienia lub Rezerwacje nieodzwierciedlające jego faktycznego zamiaru.
Zawieszenie Konta może nastąpić na czas określony wskazany przez Usługodawcę lub nieokreślony – do czasu ustania przyczyny jego zawieszenia. W czasie zawieszenia Konta nie jest możliwe składanie Zamówień i Rezerwacji. W czasie zawieszenia Konta Klient obowiązany jest podjąć działania mające na celu usunięcie przyczyn jego zawieszenia, a po ich usunięciu obowiązany jest poinformować o tym niezwłocznie Usługodawcę. Usługodawca aktywuje Konto niezwłocznie po otrzymaniu informacji o ustaniu przyczyny jego zawieszenia, nie później niż w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia powzięcia informacji na ten temat.
W przypadku gdy zawieszenie Konta trwa co najmniej 30 dni kalendarzowych i przyczyny jego zawieszenia nadal nie ustały, Usługodawca ma prawo wypowiedzieć Klientowi umowę o korzystanie z Konta z 14-dniowym terminem wypowiedzenia, przesyłając stosowne oświadczenie na adres e-mail Klienta. Po upływie terminu wypowiedzenia Konto zostaje usunięte.
Usunięcie Konta przez Klienta nie uprawnia Klienta do otrzymania zwrotu należności za niewykorzystany okres korzystania z Karnetu, co nie wyłącza ani nie ogranicza bezwzględnie wiążących praw ustawowych Klienta będącego Konsumentem, jak i Przedsiębiorcą na Prawach Konsumenta, szczególnie w zakresie prawa odstąpienia od Umowy na odległość.
Korzystanie z Newslettera jest możliwe po podaniu w odpowiedniej rubryce widocznej na stronie Serwisu Internetowego adresu e-mail Usługobiorcy, na który mają być przesyłane kolejne edycje Newslettera i kliknięciu pola akcji. Na Newsletter można się także zapisać po zaznaczeniu odpowiedniego checkboxa w trakcie składania Zamówienia przez Usługobiorcę – z chwilą złożenia Zamówienia adres poczty elektronicznej Usługobiorcy zostaje dodany do bazy mailingowej Newslettera.
Newsletter świadczony jest nieodpłatnie przez czas nieoznaczony. Usługobiorca ma możliwość, w każdej chwili i bez podania przyczyny, wypisania się z Newslettera (rezygnacji z Newslettera), korzystając z odpowiedniej opcji dostępnej z poziomu Konta albo poprzez wysłanie stosownego żądania do Usługodawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [email protected].
Korzystanie z Formularza Kontaktowego możliwe jest po przejściu do zakładki „Kontakt” widocznej na stronie Serwisu Internetowego i wymaga dokonania dwóch kolejnych kroków przez Usługobiorcę – (1) wypełnienia Formularza Kontaktowego danymi wskazanymi jako obowiązkowe i (2) kliknięcia na stronie Serwisu Internetowego po wypełnieniu Formularza Kontaktowego pola „Wyślij pytanie”. W Formularzu Kontaktowym niezbędne jest podanie przez Usługobiorcę treści wiadomości kierowanej do Usługodawcy oraz co najmniej następujących danych kontaktowych Usługobiorcy: imię i nazwisko, numer telefonu oraz adres poczty elektronicznej, dzięki którym Usługodawca będzie mógł udzielić odpowiedzi.
Korzystanie z Formularza Kontaktowego jest nieodpłatne oraz ma charakter jednorazowy i ulega zakończeniu z chwilą wysłania wiadomości za jego pośrednictwem albo z chwilą wcześniejszego zaprzestania wysyłania wiadomości za jego pośrednictwem przez Usługobiorcę.
Zasadniczą formą bieżącej komunikacji na odległość z Usługodawcą jest Formularz Kontaktowy dostępny na stronie Serwisu Internetowego oraz poczta elektroniczna (e-mail: [email protected]), za pośrednictwem których można wymieniać z Usługodawcą informacje dotyczące Umowy oraz korzystania z Serwisu Internetowego. Usługobiorcy mogą kontaktować się z Usługodawcą także na inne dopuszczalne prawem sposoby, korzystając z jego danych kontaktowych wskazanych na wstępie Regulaminu.
Podstawa i zakres odpowiedzialności Usługodawcy względem Usługobiorcy/Klienta są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności w Kodeksie Cywilnym.
Wszelkie reklamacje dotyczące Umów zawartych z Usługodawcą oraz działania Usług Elektronicznych można złożyć bezpośrednio do Usługodawcy, na przykład za pośrednictwem poczty elektronicznej (e-mail: zamó[email protected]).
Usługodawca zaleca podanie w opisie reklamacji: (1) informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości; (2) oczekiwań Usługobiorcy/Klienta; oraz (3) danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji. Wymogi podane w zdaniu poprzednim mają formę jedynie zalecenia i nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem zalecanego opisu reklamacji, jednak mogą wpłynąć na ostateczną decyzję Usługodawcy co do oceny zasadności zgłoszenia.
Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej otrzymania.
Niniejszy punkt 11. Regulaminu i postanowienia w nim zawarte mają zastosowanie do Usługobiorców będących Konsumentami.
Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem przypadku określonego w pkt. 11.3 oraz kosztów, o których mowa w pkt. 11.4 Regulaminu. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie do Usługodawcy oświadczenia przed jego upływem zgodnie z danymi kontaktowymi wskazanymi na wstępie Regulaminu. Konsument może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy, który stanowi załącznik nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do Umowy sprzedaży Karnetu, jeżeli Usługodawca wykonał w pełni usługi objęte Karnetem za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Usługodawcę utraci prawo odstąpienia od umowy.
W przypadku gdy świadczenie usług w ramach Karnetu – na wyraźne żądanie Konsumenta – rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, Konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie jest nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
Zawarte w niniejszym punkcie 11. Regulaminu postanowienia dotyczące Konsumenta stosuje się również do Przedsiębiorcy na Prawach Konsumenta.
Niniejszy punkt 12. Regulaminu i postanowienia w nim zawarte mają zastosowanie jedynie do Usługobiorców będących Konsumentami.
Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów pod adresem: https://uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń: (1) wniosek o rozstrzygnięcie sporu do stałego polubownego sądu konsumenckiego (więcej informacji na stronie: http://www.spsk.wiih.org.pl/); (2) wniosek w sprawie pozasądowego rozwiązania sporu do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej (więcej informacji na stronie inspektora właściwego ze względu na miejsce wykonywania działalności gospodarczej przez Usługodawcę); oraz (3) pomoc powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m. in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
Pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). Platforma ODR stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z zawartej internetowo umowy.
Niniejszy punkt 13. Regulaminu oraz wszystkie postanowienia w nim zawarte są skierowane i tym samym wiążą wyłącznie Usługobiorcę/Klienta niebędącego Konsumentem, a także niebędącego Przedsiębiorcą na Prawach Konsumenta.
Usługodawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy zawartej z Usługobiorcą/Klientem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Usługobiorcy/Klienta żadnych roszczeń w stosunku do Usługodawcy.
Usługodawca jest uprawniony w każdym czasie podjąć działania zmierzające do zweryfikowania prawdziwości, rzetelności oraz precyzyjności informacji podanych przez Usługobiorcę/Klienta, w szczególności podanych w trakcie składania przez niego Zamówienia lub Rezerwacji. W zakresie weryfikacji Usługodawca uprawniony jest m. in. do zażądania od Usługobiorcy/Klienta przesłania skanu posiadanych certyfikatów, zaświadczeń lub innych dokumentów niezbędnych do dokonania weryfikacji. W czasie weryfikacji, o której mowa w zdaniu poprzednim, Usługodawca uprawniony jest do wstrzymania realizacji Zamówienia lub Rezerwacji złożonej przez Usługobiorcę/Klienta na czas trwania weryfikacji.
Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.
Jakiekolwiek opóźnienie lub niewywiązywanie się z warunków realizacji umowy przez Usługodawcę nie będą stanowiły podstawy dla Klienta do odstąpienia od umowy lub też domagania się odszkodowania za poniesione straty lub innych równoważnych płatności, jeśli niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy zostało spowodowane czynnikami, za które Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności i do których powstania się nie przyczynił.
Usługodawca nie ponosi wobec Usługobiorcy/Klienta odpowiedzialności za szkody i niewypełnienie zobowiązań wynikające ze zdarzenia o charakterze siły wyższej (np. przerwy w dostawie prądu, katastrofy naturalne, epidemie, wojny, zamieszki, rozruchy, powodzie, pożary) lub wszelkich innych przyczyn pozostających poza uzasadnioną kontrolą Usługodawcy.
Odpowiedzialność Usługodawcy w stosunku do Usługobiorcy/Klienta, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości ceny zakupionego Karnetu, a w razie braku zawarcia Umowy, nie więcej niż do kwoty pięciuset złotych. Ograniczenie kwotowe, o którym mowa w zdaniu poprzednim, ma zastosowanie do wszelkich roszczeń kierowanych przez Usługobiorcę/Klienta w stosunku do Usługodawcy, w tym także w przypadku braku zawarcia Umowy lub niezwiązanych z tą Umową. Usługodawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Usługobiorcy/Klienta tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia Umowy, spowodowane winą umyślną lub rażącym niedbalstwem. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Usługobiorcy.
Wszelkie spory powstałe pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą/Klientem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
Prawa autorskie oraz prawa własności intelektualnej do Serwisu Internetowego jako całości oraz jego poszczególnych elementów, w tym treści, materiałów, zdjęć, obrazów, grafik, nagrań, utworów, wzorów i znaków dostępnych w jego ramach należą do Usługodawcy lub innych uprawnionych podmiotów trzecich i objęte są ochroną Prawa Autorskiego oraz innych przepisów powszechnie obowiązującego prawa. Ochrona przyznana Serwisowi Internetowemu obejmuje wszystkie formy jego wyrażenia.
Znaki handlowe Usługodawcy oraz podmiotów trzecich powinny być używane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
Umowy zawierane poprzez Serwis Internetowy zawierane są w języku polskim.
Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, to jest: zmiany przepisów prawa; zmiany sposobów i terminów płatności; zmiany, dodania lub usunięcia świadczonych usług; zmiany, dodania lub usunięcia Usług Elektronicznych; zmiany danych Usługodawcy – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu.
W przypadku zawarcia na podstawie niniejszego Regulaminu umów o charakterze ciągłym, zmieniony Regulamin wiąże Usługobiorcę/Klienta, jeżeli zostały zachowane wymagania określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu Cywilnego, to jest Usługobiorca/Klient został prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 15 dni kalendarzowych od dnia powiadomienia. W wypadku, gdyby zmiana Regulaminu skutkowała wprowadzeniem jakichkolwiek nowych opłat lub podwyższeniem obecnych, Usługobiorca będący Konsumentem lub Przedsiębiorcą na Prawach Konsumenta ma prawo odstąpienia od umowy.
W pozostałych przypadkach zmiany Regulaminu nie będą w żaden sposób naruszać praw nabytych Usługobiorców/Klientów przed dniem wejścia w życie zmian Regulaminu, w szczególności zmiany Regulaminu nie będą miały wpływu na już składane lub złożone Zamówienia i Rezerwacje.
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu Cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); Ustawy o Prawach Konsumenta; Prawa Autorskiego oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
Dziękujemy za odwiedzenie naszego serwisu internetowego udostępnianego pod adresem internetowym klinczkielce.pl (dalej jako: „Serwis Internetowy”, „Serwis”, www.klinczkielce.pl).
Formuła niniejszego regulaminu zakłada ustalenie ogólnych zasad i warunków korzystania z Serwisu Internetowego, w szczególności zasad i warunków, na jakich nastąpi korzystanie z funkcjonalności Serwisu Internetowego, składanie zamówień i rezerwacji, zawarcie oraz realizacja umów zawartych poprzez Serwis Internetowy.
Niniejsze warunki, w razie podjęcia decyzji o korzystaniu z Serwisu Internetowego, regulują w szczególności zasady korzystania z Serwisu Internetowego i jego funkcjonalności, w tym kwestie naszej odpowiedzialności.